В рамках програми EU4Business у Тернополі відбувся форум «Клієнтоорієнтованість бізнесу»

2018-10-10 16:33

Величезна кількість компаній і не менше число споживачів їх продуктів перетворюють суспільство в єдиний механізм виробництва і споживання. Вже звичне визначення «клієнтоорієнтованість» визначає одну з істотних характеристик сучасного бізнесу - намагання з потенційного покупця зробити лояльного, постійного клієнта.

10 жовтня 2018 року керівники і власники малого та середнього бізнесу Тернопільщини стали учасниками Форуму «Клієнтоорієнтованість бізнесу», який організував Центр інформаційної підтримки бізнесу м. Івано-Франківськ, оснований на базі Клубу Ділових Людей Україна, за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи EU4Business.

«Малий та середній бізнес – це та сфера діяльності, в якій постійна робота з кожним клієнтом є надважливим завданням. І клієнтоорієнтованість – це двигун, який змушує розуміти свого споживача, знати його потреби, відповідати вимогам і працювати для нього. Взамін підприємець отримує лояльного клієнта, хорошу репутацію і, як результат, ріст бізнесу», - зазначив у своєму виступі Голова Центру інформаційної підтримки бізнесу м. Івано-Франківськ, основаному на базі Клубу Ділових Людей Україна Микола Савуляк.

Під час форуму експерти ділилися своїм досвідом та прийомами у підході клієнтоорієнтованого бізнесу та на прикладі діючого підприємства показали шляхи їх впровадження. Олександр Івахненко, сертифікований фахівець Google AdWords, розказав про топ-5 основних змін, що роблять компанію сервісною та клієнтоорієнтованою. А Сергій Цибульський, експерт в побудові команд та підвищенні ефективності співробітників, розказав, як мотивувати працівників та орієнтуватися на клієнта, що таке модель формування шаблону поведінки людини та чому не працює слово «повинен».

Засновниця бізнес-школи емоційного інтелекту та бізнес-тренер Тетяна Муравйова стверджує, для того щоб бізнес був клієнтоорієнтованим, потрібно враховувати три аспекти: відкритість до проблем і бажань людини, яка звертається в компанію; розуміння діючого клієнта та мотивація співробітників. 

«Клієнтоорієнтований бізнес розрахований на довгострокову перспективу і забезпечить  підприємству  стабільний дохід. Власник має зробити вибір, чого він дійсно хоче: просто швидко заробити гроші або побудувати бізнес-систему, яка буде довго працювати і розвиватися. Потрібно розуміти, що клієнтоорієнтована компанія завжди так чи інакше спочатку інвестує, а потім отримує  - дивіденди. І навпаки, якщо заощадити на клієнтоорієнтованості, то Ви за це заплатите, може не відразу, але це станеться точно», - зазначила експерт форуму Тетяна Муравйова. 

Що ж стосується можливостей, які можуть використовувати бізнесмени для покращення або розширення своєї справи, то під час форуму експерт ЄБРР презентувала грантові програми та проекти для малого та середнього бізнесу, які реалізовуються на теренах України, зокрема у Тернополі. 

Також у рамках Форуму відбулась панельна дискусія: «Фішки Клієнтоорієнтованого бізнесу», де власники підприємств ділилися власними методами, які перетворюють компанію у клієнтоорієнтований бізнес в сучасних умовах. Зокрема, участь у панельній дискусії взяли Тарас Старак,  регіональний представник з маркетингу авіакомпанії «Turkish Airlines», Юрій Холод, комерційний директор компанії «Ромус-Поліграф», Валерій Гусак, директор підприємства «Домова служба», Іван Бойко, керівник ТОВ «Арія Моторс» та Володимир Гульовський, комерційний директор ТОВ «Пивоварня «Опілля». В ході панельної дискусії також обговорили процес формування ділової культури, методи покращення та шляхи розвитку підприємства Тернопільщини. 

«Лише знаючи свого клієнта, розуміючи його потреби і передбачаючи його потенційні бажання, можна створити продукт чи послугу, від яких неможливо відмовитися. І саме ці знання лежать в основі клієнтоорієнтованості. Тож варто інвестувати трохи свого часу та коштів, щоб запровадити такий підхід у своєму бізнесі й залучити до цього свою команду», - наголосив учасник платформи та комерційний директор компанії «Ромус-Поліграф» Юрій Холод. 

Аудиторія заходу була активною. Підприємці задавали питання, аналізували та дискутували щодо сучасних моделей клієнтоорієнтованності на підприємстві. 

На вже традиційному для таких заходів бізнес-нетворкінгу,  учасники мали змогу поспілкуватися, обмінятися візитками та налагодити ділові контакти з потенційними партнерами. Закінчився форум  інтерактивним розіграшем подарунків серед учасників, які забезпечили  учасники панельної дискусії.