Бути успішним бізнесменом чи бізнес-леді, мати власну справу та втілювати свої найсміливіші ідеї в життя, ризикувати і отримувати прибуток – мріє кожен. І якщо раніше вважалося, що підприємцем потрібно народитися, то у ХХІ столітті доведено, що цьому мистецтву можна навчитися. А вчитися, виявляється, потрібно з раннього дитинства!
21 травня 2018 у Львові за фінансової підтримки Корпусу Миру в рамках Програми Підтримки Малих Проектів (SPA) організували бізнес-тренінг для старшокласників. Співорганізатором тренінгу «Основи підприємництва. Як бізнес допомагає суспільству» виступив Клуб Ділових Людей Україна та Сколівська ЗОШ I-III ст.
У своєму виступі голова Клубу Ділових Людей Україна Микола Савуляк наголосив на тому, що сьогодні важливо мотивувати та підтримувати юних лідерів. Адже починати бути успішним потрібно із самого дитинства.
У своєму дитинстві я не мав стільки можливостей, які представленні для підлітків в наш час. Сьогодні важливо і потрібно використовувати їх для власного розвитку. Немає значення чи це спілкування чи це місячна практика на підприємстві. Все це – досвід, який допомагає учням розвиватися. Тому, будучи старшокласниками, уже потрібно спілкуватися з людьми із зацікавленої сфери, шукати менторів та починати практикуватись у проектах, щоб в майбутньому без проблем відкрити свій бізнес - зазначив голова Клубу Ділових Людей Україна Микола Савуляк.
Велику важливість та потрібність таких тренінгів для старшокласників вбачає і директор Сколівської загально-освітньої школи Олександра Дмитрів.
Саме такі тренінги формують мислення школярів. Адже важливо, щоб вони мали мрію, яку прагнуть реалізувати у своєму житті. Важливо, щоб були люди, в яких вона можуть повчитися якими кроками потрібно йти, щоб здійснити свою мрію. Для учнів важливо навчитися працювати в команді, а такі тренінги – це найкраща платформа, - розповіла Олександра Дмитрів.
Також пані Олександра зазначила, що після таких тренінгів школярі прагнуть більше долучатися до проектної діяльності школи. Зокрема, завдяки своїм лідерським та проектним навичкам, старшокласники самостійно пишуть Стратегію розвитку школи.
Під час тренінгу школярі разом із вчителями визначили роль бізнесу у суспільстві, розмірковували над тим, чому підприємці відкривають свою власну справу. Також школярі думали над відповідальністю соціального бізнесу. Для майбутніх жінок-підприємців організатори тренінгу провели окрему лекцію «Жінка у бізнесі».
Я прагну розвиватися у маркетингу, тому мені було надзвичайно цікаво послухати про те, як якісно просувати свій продукт. Була новиною для мене й те, що є організації, які готові розвивати і вкладати фінансування у школярів. Це дуже важливо, бо таким чином ми можемо створювати та реалізовувати свої ідеї. І як бачимо, що гроші це не проблема, просто потрібно знати де шукати, - зауважила учениця, учасниця тренінгу Катерина Михайлюк.
З метою сприяння розширенню знань школярів про різноманітність бізнесу, в рамках тренінгу, було організовано екскурсії на підприємство Арія Моторс – Дилер Honda та компанію Радіо Люкс ФМ.
Директор Арії Моторс Іван Бойко презентував школярам підприємство, його діяльність і ознайомив із специфікою роботи компанії.
Сьогодні бізнес є частиною суспільства. І ми маємо реагувати на його запити. А одним із потреб суспільства – є навчання. Для нас важливо показати старшокласникам, що кожен бізнес є цікавим і, що варто думати та в майбутньому починати свою справу. Тому ми і долучаємося до навчання підлітків, адже – це наші майбутні клієнти, працівники або конкуренти, - зазначив директор Арія Моторс – Дилер Honda Іван Бойко.
Натомість на Радіо Люкс школярі мали змогу побачити, як створюються новини та як журналісти працюють у прямому ефірі. Також Михайло Безпалько, програмний директор Радіо Люкс ФМ, розказав учням і про особливості роботи реклами на радіо. Особливе захоплення у юнаків та дівчат викликала радіостудія компанії.
В такому віці для підлітків важливо побачити, а що відбувається в середині тої чи іншої компанії. Якщо кухню телебачення вони можуть побачити і зрозуміти, то з радіо зовсім інша ситуація. Ти його не зрозумієш, якщо не побачиш весь процес роботи. Тому і важливо проводити такі навчальні екскурсії, щоб молоді люди бачили і починали себе розвивати ще з шкільних років, - наголосив програмний директор Радіо Люкс ФМ Михайло Безпалько.
На завершення молоді люди отримали сертифікат про проходження тренінгу «Основи підприємництва. Як бізнес допомагає суспільству».
ДОВІДКА
Програма Підтримки Малих Проектів (SPA) надає невеликі за розміром гранти громадам для формування компетентності чоловіків та жінок, юнаків та дічат у місцевих організаціях та громадах у всьому світі. Програму було започатковано в 1983, коли було підписано Угоду про Наміри між Агенцією з міжнародного Розвитку США (USAID) – та Корпусом Миру (КМ).
Зміцнення потужної спроможності місцевих громад є ключовим компонентом програми розвитку громадської свідомості (SPA). Усі проекти SPA здійснюють навчання для місцевих організацій для того, щоб вони самостійно у майбутньому мали змогу робити свої власні проекти самостійно.
Корпус Миру – неполітична, нерелігійна організація. Її було засновано Президентом США Джоном Кеннеді у 1961 році з метою зміцнення миру та дружби між людьми різних національностей і культур. Фінансування діяльності Корпусу Миру здійснюється за рішенням Конгресу Сполучених Штатів з бюджету Федерального Уряду і формується за рахунок податків, сплачених громадянами США.
В Україні Корпус Миру розпочав свою діяльність у травні 1992 року. У своїй діяльності Корпус Миру США в Україні керується трьома основними цілями:
- надавати громадянам України допомогу у професійному розвитку;
- сприяти кращому розумінню американців українцями;
- сприяти кращому розумінню українців з боку американців.
В Україні добровольці Корпусу Миру працюють за трьома проектами: «Розвиток громад», «Викладання англійської мови як іноземної» та «Молодіжний розвиток». Всі проекти Корпусу Миру зареєстровані в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України як проекти технічної допомоги.
КЛУБ ДІЛОВИХ ЛЮДЕЙ Україна є неполітичною, нерелігійною, неприбутковою та недержавною громадською організацією, що діє в інтересах малого бізнесу та має за ціль - розбудову країни через вплив на соціальні та економічні процеси.
Основні вектори Клубу Ділових Людей Україна – це:
- Business DEVELOPMENT (Розвиток бізнесу).
- Business REPUTATION (Формування ділової репутації).
- Business CLIMATE (Покращення бізнес-клімату).