Олена Анатійчук
Масове освоєння он-лайнової сторони роботи бізнесу за останні два роки диктує свої тенденції і на 2022 рік.
Навчальні інфопродукти на тему дистанційної роботи, онлайн продажу та інше на піку затребуваності так само як і фахівці у цій сфері.
Маркетинг нішувався як ніколи. Вже немає просто інтернет маркетолога, тепер ця посада поділяється на контент-менеджера, таргетолога, СММ-менеджера, адміністратора групи, акаунт-менеджера, і хто там ще як кого назве. Все через неймовірний попит на ці види робіт. Одній людині, як правило, надзвичайно складно поєднувати всі ці напрями.
Брендам все важче конкурувати та вирізнятися. В гонитві за увагою споживачів доводиться збирати та аналізувати неймовірні масиви інформації, щоб знайти ту чарівну пігулку, яка заставить споживача натиснути на кнопку «Додати в кошик», а потім «Оформити замовлення». Саме тому я виділяю такі основні напрямки фокусу уваги маркетолога у 2022році:
1. Штучний інтелект та машинне самонавчання.
Наприклад, ви зауважили, що певні клієнти відписуються від вашої сторінки. Чому? Чим незадоволені? Опитуванням та анкетуванням це визначити можливо, однак довго, дорого та ресурсозатратно.
Штучний інтелект визначає, які користувачі з більшою ймовірністю відмовляться від ваших послуг, а також аналізує основні причини відписки. Це допомагає маркетологам та аналітикам планувати майбутні кампанії та використовувати ті методи, які приваблять клієнта залишитись.
Також дедалі більшої ваги набуває швидкість реакції на запит клієнта, і тут як найкраще допомагають чат-боти.
Сьогодні при активному використанні штучного інтелекту, чат-боти можуть навчатися через запити та рішення задач, які були проведені з іншими клієнтами. Це можливо за рахунок машинного самонавчання.
При використанні чат-ботів можна досягнути таких цілей як:
- Можливість комунікації 24/7;
- Постійна підтримка клієнтів;
- Зниження витрат на кол-центри;
- Не таке часте залучення працівників для вирішення простих часто повторюваних питань.
Зрозуміло, що це все приводить зниження витрат, що вже є позитивним моментом.
2. SEO оптимізація. Це не новий тренд, однак що року лише набирає своєї ваги, оскільки пошукові алгоритм постійно розвиваються та змінюються.
Недаремно маркетологи прискіпливо слідкують за шляхом клієнта та за його досвідом використання товару. Від аналізу дій споживача залежить майбутня маркетингова стратегія (UX, User eXperience).
Щоб створити хороший UX, необхідно дотримуватися таких правил:
• Швидка завантажуваність.
• Логічна та проста структура.
• Адаптація під мобільні пристрої.
Семантичний пошук (пошук інформації). У 2022 році семантиці однозначно буде приділено багато уваги. Відтак системи будуть визначати контент, який найбільше релевантний запиту та піднімати сайт для видачі.
З кожним роком можливості пошукових роботів зростають. Сьогодні вони вже вміють визначати цілі та наміри споживача. Вже не так важливо коректно задавати слова в пошуку, навіть якщо ви пишете з помилками ви все одно отримуєте інформацію, яку шукаєте.
3. Максимальна персоналізація.
Це один із факторів підвищення коефіцієнта конверсії CRO (оптимізація коефіцієнта конверсії, - ред.).
Для маркетолога важливо зрозуміти, як люди потрапляють на сайт, та що вони роблять потым. Такий аналіз дає відповідь що потрібно покращити. Чи то змінити структуру сторінок, можливо, взагалі їх забрати, чи дати рекламу.
Однак, дієва реклама – це максимально персоналізована реклама. Кожний рекламний банер або блок повинен бути спрямований на конкретного клієнта. Він має відчувати індивідуальність пропозиції, щоб реклама не викликала роздратування.
Звичайно, цього можна досягнути завдяки збору та аналізу особистих даних, стилістики запитів, інформації про контент, що переглядається. Це дає можливість клієнту отримати саме той продукт, який він шукає і який відповідає його інтересам.
Однак, це підводить до наступного фактору, який вже просто «кричить» про свою вагомість – конфіденційність!
4. Конфіденційність та погодження на використання особистих даних.
Бренди постійно вивчають свою ЦА, збираючи дані по запитах, розташуванні, інтересах та ін. Щоб не порушувати конфіденційність, більшість великих пошукових систем пропонують споживачам самим визначати, яку інформацію можна збирати, а яку – ні.
Останні статистичні дані показують, що лише 12% споживачів Інтернету задоволені тим, що їхні дані збираються в рекламних цілях, оскільки це допомагає їм в пошуку необхідної інформації.
5. Інклюзивність.
Споживачі очікують від брендів включення в комунікацію згадок про всі можливі спільноти та представників різних вікових категорій. Особливо такими моментами переймається молода аудиторія до 25 років (згідно з дослідженням Deloitte)
6. Маркетинг в соціальних мережах.
Локдаун останніх двох років ще більше перемістив людей у соцмережі. Звичайно, бізнес став тісно працювати із цією тенденцією. Однак, тут з’явилось нове явище, яке має величезний вплив на всі сфери життя та бізнесу – «культура відміни».
«Культура відміни» виражається в колективному бойкоті чогось або когось. Це явище вражає своїми масштабами, тому що більшість людей можуть висловлювати свою думку в соцмережах. Брендам у своїй комунікації важливо бути дуже акуратними та враховувати все вище перелічене.
7. Використання відеоконтенту.
Відео у рекламі, зверненнях, оглядах, тизерах і т.д. все більше захоплює увагу споживачів. Люди все менше хочуть читати. Бачимо стрімкий ріст таких сервісів, як TikTok, Snapchat, Twitch. Не відстають від них YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, які також розвивають цей напрям. Без відео брендам буде важко захопити та утримати увагу споживача.
Висновки
Звичайно, це не всі методи підсилення маркетингу вашої компанії, але надзвичайно важливі та потужні у своїй віддачі для того, щоб:
- збільшувався рейтинг вашого сайту;
- збільшувався та покращувався споживацький попит;
- розширювалась цільова аудиторія;
- збільшувався прибуток.
У 2022 році як ніколи раніше брендам потрібно буде зберігати баланс між персоналізацією та дотриманням закону про конфіденційність.
Розуміємо, що пандемія великою мірою впливає на поведінку споживачів, однак і технологічний розвиток дозволяє нам швидше адаптуватися до нових реалій. Важливо розвивати гнучкість та слідувати інтересам вашого клієнта.