115

Стратегічний маркетинг: Як побудувати ефективну бізнес-модель компанії?

Новини

Всі новини

Сьогодні на глобальному споживчому ринку компанії конкурують не товарами чи послугами, а бізнес-моделями. Підприємцям важливо навчитись змінюватись, щоб відповідати викликам суспільства. Побудова ефективної бізнес-моделі і стратегічного маркетинг-плану – ключові фактори, необхідні для успішного, а головне - сталого розвитку бізнесу. З метою вдосконалення та розвитку цих вмінь у консультантів та керівників малого/середнього бізнесу (МСБ) був організований тренінг “Стратегічний маркетинг та бізнес-моделювання”. 

Бізнес-курс включав два модулі, які провели експерти і бізнес-тренери Михайло Крікунов, консультант з управління і маркетингу та Олексій Свєтлічний, фахівець з фасилітації. Захід організований Центром інформаційної підтримки бізнесу м. Івано-Франківськ, основаним на базі Клубу Ділових Людей Україна, за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи ЄС EU4Business. Власне, тренінг, із співвідношенням теорія/практика 20%:80%, став експериментальною платформою для практичного навчання, адже зібрав керівників МСБ та бізнес-консультантів, що пройшли насичену програму з побудови стратегічного маркетингу та бізнес-моделювання впродовж 6 днів.

“Якщо говорити про ключові складові системи стратегічного маркетингу, то варто виокремити 3 фактори: для компаній важливо орієнтуватися на свого клієнта, враховуючи його інтереси та потреби; розуміти власний бізнес, що передбачає створення і застосування актуальної бізнес-моделі; розуміння контексту організації і бізнес-середовища в цілому. І допоміжний, але не менш важливий елемент – здатність вчасно і ефективно реагувати на ці три основні фактори. У випадку одночасної і якісної взаємодії ці фактори спрацьовують як своєрідний компас, що визначає, куди рухатися бізнесу, – зазначив Михайло Крікунов. 

Загалом система стратегічного маркетингу та бізнес-моделювання необхідні тим компаніям, котрі прийняли рішення “вести довгу гру”, а не діяти за принципом “працюємо-працюємо” чи “біжимо-біжимо”. Перший варіант передбачає концептуальний підхід, правила та набір інструментів для побудови стратегічного маркетингу з урахуванням особливостей та специфіки бізнесу. Бажаний результат – так звана формула успіху – включає бачення, вміння/таланти, план дій, ресурси і мотивацію. Що не менш важливо в імплементації такого бізнес-підходу - відкритість до змін, зокрема стратегій, місій, цілей, аби встигнути за темпами швидкоплинних змін суспільства. 

Власне, в рамках двох модулів учасники навчалися створювати ефективні бізнес-стратегії та розробляти маркетинг-план, вдосконалили навички фасилітації та проведення стратегічних сесій й управління змінами. Учасники розібрали та проаналізували реальні кейси конкретних бізнесів, що їх було зібрано спеціально для цього тренінгу, а під час роботи в групах розширили свій досвід бізнес-консультування, практикуючись на прикладах бізнесів своїх колег. Після проходження тренінгу учасники отримали розуміння побудови системи стратегічного маркетингу, підкріплену конкретними алгоритмами та набором дієвих практичних інструментів. Як підсумок, консультанти здобули досвід у веденні маркетингових проектів, а керівники та власники бізнесу – розуміння напряму і шляху розвитку свого бізнесу. 

Суспільство, в якому ми живемо, постійно змінюється і потребує нового мислення, стратегій та бізнес-моделей, тому запрошуємо на тренінги і події, які організовує Центр інформаційної підтримки бізнесу м. Івано-Франківськ.