Владлен Сисун, координатор проекту ПРООН «Програма з розвитку спроможності членських бізнес-об’єднань малого і середнього бізнесу» значну увагу приділив функціонуванню бізнес-асоціації та відмінності між членською та сервісною моделлю. Однією із тез спікера було те, що лідерам бізнес-асоціацій не варто декларувати виконання всіх запитів бізнесу, а фокусуватись на декількох пріоритетних напрямах.
Любомир Чорній, керівник напряму з покращення бізнес-клімату Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (КЕУ), розповів про забезпечення різних джерел доходів бізнес-об’єднань. Також Любомир поділився інформацією про можливості для розвитку бізнес-асоціацій Програми USAID КЕУ.
Ігор Гут, системний дослідник конкуренції, експерт зі стратегічного маркетингу та ефективності бізнес-моделі представив так звану карту актуальних трендів розвитку бізнесу та бізнес-об’єднань в Україні та світі.
Анастасія Баклан, фахівчиня CIPE розповіла про співпрацю бізнес-об’єднань з грантовими фондами. Спікерка говорила про напрями діяльності СІРЕ у розвитку бізнес-об’єднань в Україні та поділилась критеріями оцінки спроможності бізнес-об’єднання при видачі грантів.
Андрій Ворфоломеєв, директор Центру ресурсоефективного та чистого виробництва (Центр РЕЧВ) у своєму виступі говорив про можливості для бізнес-об'єднань та промисловості в рамках проекту UNIDO.
Віра Сиряміна, губернаторка Дистрикту 2232 Ротарі Інтернешнл, розповіла про основні напрями діяльності бізнес-спільноти та можливості для розвитку її учасників.
На дискусії «Адвокація ― одна із ключових функцій бізнес-об’єднання» експерти Катерина Глазкова, директорка «Української Спілки Підприємців», Мар’яна Луцишин, керівниця «Західноукраїнського офісу Європейської Бізнес Асоціації» і Тарас Хавунка, керівник Львівського Регуляторного Хабу» обговорювали можливості бізнес-об’єднань впливати на рішення влади та відстоювати інтереси бізнесу.
Форум, незважаючи на онлайн-формат, став гарною нагодою обмінятися думками щодо важливості розвитку бізнес-об'єднань, зрозуміти, які помилки найчастіше допускаються бізнес-об'єднаннями, що заважають ефективно надавати послуги своїм членам, тим самим допомагаючи їм зростати, - зазначила Ольга Красовська, старша консультантка з питань політики розвитку МСП у FORBIZ.
Під час дискусії «Ділова репутація як нематеріальний капітал бізнесу та бізнес-асоціації» експерти Геннадій Чижиков, президент Торгово-промислової Палати України та Антоніна Прудко, голова Секретаріату Всеукраїнської Мережі Доброчесності та Комплаєнсу (UNIC) говорили про важливість формування позитивної ділової репутації та інструменти управління нею в бізнес-асоціації.
Під час нетворкінгу учасники змогли налагодити ділові контакти з іншими представниками бізнесу та бізнес-об’єднань, обмінятись досвідом.
Учасники форуму переглянули ролики в яких зібрані успішні практики світових та національних бізнес-асоціацій. Власне, відео посилили розуміння, що бізнес-асоціації – механізм, завдяки якому одні підприємці знаходять ідеї для інвестування, а інші – фінансовий капітал; підсилюють ділову репутацію своїх членів; створюють платформу для комунікації та відстоюють інтереси бізнесу.
Бути підприємцем – це круто! Бути членом бізнес-об’єднання – це вигідно! Керувати бізнес-об’єднанням – це варто часу та зусиль!