Технологія «Open Space» передбачає самоорганізовану відкриту інтеграційну платформу для обміну ідеями, знаннями та рішеннями без регламенту та менторства. Формат події дозволив учасникам самостійно сформувати перелік наболілих тем, що є актуальними сьогодні, та разом визначити способи досягнення цілей. Впродовж дня на шести майданчиках більше 100 учасників обговорили 19 больових точок бізнесу івано-франківського регіону і шукали механізми та способи впровадження змін. Мова йшла про визначення цінностей мешканців міста, залучення іноземних інвестицій, соціальну відповідальність підприємств, розвиток інфраструктури для бізнесу, створення конкурентних переваг тощо.
Open Business Space «Франківськ бізнесовий: туризм, IT чи промисловість?» став для підприємців можливістю окреслити виклики та труднощі регіону і спільно знайти шляхи перетворення їх в точки росту. Спільна дискусія показала важливість фокусу на конкретних питаннях і шляхах досягнення цілей. Окрім спільної роботи над викликами в бізнес-середовищі Івано-Франківська, учасники налагодили ділові контакти, обмінялись ідеями, отримали практичні поради та дізнались про існуючі можливості для розвитку власного бізнесу – зазначив керівник Центру Микола Савуляк.
Ідеї — це своєрідні капітали, проте примножуються вони лише в сміливих, талановитих руках. Після правильної ідеї починається пошук потрібних людей, котрі володіють професійною компетенцією, мають необхідний досвід та поділяють спільні цінності. Саме таку аудиторію зібрав Open Business Space «Франківськ бізнесовий: туризм, IT чи промисловість?». Власне, на цій події спрацювали золоті правила формату open space: всі хто прийшли - ті, хто мали прийти; все починається тоді, коли має початися; все відбувається там, де має відбутися.
Після короткого знайомства та окреслення труднощів, з якими стикається бізнес Івано-Франківська та регіону, модераторка Марічка Артиш та фасилітаторка Владислава Каневська й провели три стратегічні сесії. В їх рамках учасники працювали в групах над вирішенням найболючіших питань бізнесу міста та Франківщини в цілому.
Конкуренція в бізнесі стала однією з тих тем, що згуртувала учасників в активну робочу групу, котра генерувала ідеї вирішення озвучених питань. Власне, відповіддю може стати кооперація бізнесів, як зазначили учасники. Шляхами досягнення цієї мети є кілька важливих кроків, серед яких: створення галузевих асоціацій, на зразок Прикарпатського еко-енергетичного чи Івано-Франківського IT кластера, тісна співпраця не тільки між об’єднаннями, а й з місцевою владою і формування стратегії розвитку міста на рік з конкретно прописаними цілями.
Важливим результатом, про який можна говорити одразу закінчення події, стало створення умовної моделі розвитку бізнесу. Така схема включала актуалізацію викликів, способи їх вирішення, визначення відповідальних за реалізацію, пошук стейкхолдерів, а також співпрацю підприємців між собою та з місцевою владою
Насправді очікувати значних і кардинальних змін, побудови чіткої стратегії після одного, хоч і насиченого дня, не варто. Проте важко заперечити той факт, що методика «open space» працює і дає результат. Більше того, тема, котра поставила питання «куди рухатись Івано-Франківську?», привела тих, котрих це дійсно хвилює. Захід став певним каталізатором для підприємців, котрі прагнуть і готові спільно змінювати і змінюватись для сталого розвитку власного бізнесу і регіону загалом, - зазначила модераторка Марічка Артиш.