Керівник департаменту комунікації Клубу Ділових Людей Україна Христина Савуляк поділилася з учнями своїм досвідом лідерства, розповіла про функцію та роль лідера в команді та чому важливо аналізувати плюси та ресурси після виконання кожного проекту чи завдання. Наголосила Христина Савуляк і на тому, чому лідер має будувати зворотній зв’язок, ділитися знаннями та вміти мотивувати учасників своєї команди. Також під час навчання старшокласники змогли визначити якості лідера, серед яких: надійність, ентузіазм, позитивність, рішучість, об’єктивність, чесність, відповідальність, прагнення до самовдосконалення. Опісля школярі змогли проаналізувати чого не вистачає на даному етапі кожному з них.
Лідерству не можна навчитися, це можна виховати і прийти до цього через досвід. Хочете бути лідерами – запасіться терпінням, додайте дисципліни - і вперед!, - зазначила Христина Савуляк.
Те що важливо та потрібно проводити такі тренінги для старшокласників вбачають і самі вчителі.
Для учнів, які обирають собі фах, можливість поспілкуватися з людьми, які відкрили власну справу і зробили це власними силами – це стимул до особистого розвитку. Це дає їм так званий поштовх до того, що потрібно вчитися, здобувати освіту, бути відповідальним і вміти приймати рішення. Завдяки таким тренінгам, підлітки мають можливість не тільки почитати про певну професію, а самостійно побачити весь процес виробництва, поспілкуватися з працівниками даної професії та попробувати самотужки щось зробити. Саме ця наочність допомагає їм вирішити «а чи буду я цим займатися в майбутньому!, - зазначила класний керівник 10 класу Світлана Сорокіна.
Також під час тренінгу учням було продемонстровано різноманітні відео-ситуації, які вони мали проаналізувати та зрозуміти, в яких випадках робота лідера правильна, а в яких – ні.
Щоб краще зрозуміти специфіку роботи тої чи іншої професії та побачити роботу лідерів на практиці, для школярів в рамках тренінгу, було організовано екскурсії на підприємство «GREHORI TEXTILE» та готель «Ірена» у Львові.
Директор «GREHORI TEXTILE» Оксана Черепанич, ознайомила школярів з роботою підприємства і показала специфіку роботи всього комплексу.
Такі тренінги та зустрічі дуже потрібні. Адже таким чином дитина сама усвідомлює своє майбутнє і вибір професії. На жаль, але в Україні діє ще стереотип «перша професія для батьків, а друга вже свідома». Я дуже хочу, щоб так як і я колись обрала свідомо свою професію, щоб це і робили інші. Професійно-технічна освіта зараз є дуже необхідною. Спеціалісти у сфері гостинності, легкої промисловості, деревообробки і т.д., є дуже дефіцитними та високооплачуваними. Відвідування учнями шкіл різноманітних підприємств, допоможе їм у правильному виборі спеціальності, та в розумінні того, що успіх не приходить за один день, а потребує певних зусиль та часу, - наголосила власниця підприємства «GREHORI TEXTILE» Оксана Черепанич.
В готелі «Ірена» школярі мали змогу побачити, як працюють покоївки, адміністратори та директори сфери обслуговування. Також директор готелю Світлана Пенцак розказала учням і про особливості розбудови готельного бізнесу та дала деякі особисті поради щодо того, як досягнути успіху, починаючи від простого працівника.
З власного досвіду можу сказати, що не варто боятися змін і ніколи не пізно починати все спочатку, і ніколи не пізно вчитись. Життя дає нам можливості і шанси. Варто ними скористатись. Тому мрійте, пробуйте, не бійтесь «набити гулі», вчіться і працюйте. Це дасть вам можливість здобути знання, досвід і корисні навички. Це - перший крок до самореалізації. Дуже добре те, що ви сьогодні можете побачити все на практиці, як все працює із середини і маєте можливість поспілкуватися із людьми, які є професіоналами і врешті самостійно пройти весь шлях «від звичайного працівника до директора чи власника». Наше завдання, як керівників чи власників підприємств, дати вам цю можливість, - зазначила директор готелю «Ірена» Світлана Пенцак.
На завершення молоді люди отримали сертифікати про проходження тренінгу «Основи підприємництва. Як бізнес допомагає суспільству» та з новими знаннями і отриманим досвідом готові реалізовувати нові проекти.
ДОВІДКА
Програма Підтримки Малих Проектів (SPA) надає невеликі за розміром гранти громадам для формування компетентності чоловіків та жінок, юнаків та дічат у місцевих організаціях та громадах у всьому світі. Програму було започатковано в 1983, коли було підписано Угоду про Наміри між Агенцією з міжнародного Розвитку США (USAID) – та Корпусом Миру (КМ).
Зміцнення потужної спроможності місцевих громад є ключовим компонентом програми розвитку громадської свідомості (SPA). Усі проекти SPA здійснюють навчання для місцевих організацій для того, щоб вони самостійно у майбутньому мали змогу робити свої власні проекти самостійно.
Корпус Миру – неполітична, нерелігійна організація. Її було засновано Президентом США Джоном Кеннеді у 1961 році з метою зміцнення миру та дружби між людьми різних національностей і культур. Фінансування діяльності Корпусу Миру здійснюється за рішенням Конгресу Сполучених Штатів з бюджету Федерального Уряду і формується за рахунок податків, сплачених громадянами США.
В Україні Корпус Миру розпочав свою діяльність у травні 1992 року. У своїй діяльності Корпус Миру США в Україні керується трьома основними цілями:
- надавати громадянам України допомогу у професійному розвитку;
- сприяти кращому розумінню американців українцями;
- сприяти кращому розумінню українців з боку американців.
В Україні добровольці Корпусу Миру працюють за трьома проектами: «Розвиток громад», «Викладання англійської мови як іноземної» та «Молодіжний розвиток». Всі проекти Корпусу Миру зареєстровані в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України як проекти технічної допомоги.
КЛУБ ДІЛОВИХ ЛЮДЕЙ Україна є неполітичною, нерелігійною, неприбутковою та недержавною громадською організацією, що діє в інтересах малого бізнесу та має за ціль - розбудову країни через вплив на соціальні та економічні процеси.
Основні вектори Клубу Ділових Людей Україна – це:
- Business DEVELOPMENT (Розвиток бізнесу).
- Business REPUTATION (Формування ділової репутації).
- Business CLIMATE (Покращення бізнес-клімату).