27 березня у керівників та власників малого бізнесу західного регіону України ознайомилися з можливостями бізнес-моделі франчайзингу на форумі «Франчайзинг: бізнес за рецептом».
Захід, організований Центром підтримки бізнесу м. Івано-Франківськ, основаним на базі Клубу Ділових Людей Україна, за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи EU4Business, зібрав майже 200 власників бізнесу, серед яких були як ті, що вже мають досвід франчайзингу, так і учасники, які поки що розглядають такий формат партнерства.
«Я би радила людям, які ще не пройшли школу свого першого бізнесу, мають певні кошти і хочуть їх інвестувати, звернутися до такого методу розвитку бізнесу як франчайзинг, - говорить Ірина Кукса, франчайзі мережі магазинів брендового французького одягу «Лілі», - І якщо ти вже обрав компанію і хочеш працювати по цій системі, ти маєш повністю довіряти цим людям, захопитись цією ідеєю, прожити цей процес і зрозуміти, що ти хочеш цим займатися».
Обмінятися досвідом та побачити, як працює франшиза, дозволила панельна дискусія. Реальні приклади від успішних франчайзерів та франчайзі допомогли розкрити основні фактори успіху в розробці франшизи, механізми та ризики ведення такого бізнесу. А вже традиційний бізнес-нетворкінг дав можливість налагодити ділові контакти з потенційними партнерами.
«Чи є ризики? Однозначно! Не можна підходити до цієї справи таким чином: я маю гроші, я хочу їх вкласти, далі ні про що не хочу знати, де мої дивіденди? Шкода, але багато хто саме так сприймає цю форму діяльності, - каже Андрій Крапівкін, франчайзер з 10-тирічним досвідом, представник фірми Polesie, - Насправді це не так: треба працювати, треба цим перейматися, треба віддавати себе».
Презентувати ряд франшиз, які є актуальними для Львівщини – одне з пріоритетних завдань Форуму.
«Наша мета досить проста, - зазначає Микола Савуляк, керівник Центру підтримки бізнесу м. Івано-Франківськ, основаного на базі Клубу Ділових Людей Україна - Ми хочемо сприяти тому, щоби в регіоні розвивався малий бізнес, а франчайзинг є одним із найбільш ефективних методів створення та розвитку власної справи».
Загалом же для тих, хто лише робить перші кроки у франчайзингу, Форум зміг запропонувати справді універсальний рецепт: інвестуючи кошти у франшизу, головне обирати бізнес, який ти любиш та розумієш. Лише в такому випадку, переконані учасники заходу, відносини партнерів будуть взаємовигідними.
«Я думаю, що франшиза, - це один з найбільш правильних кроків для вибудовування свого бізнесу. І кожен франчайзі, який вибирає для себе бізнес, стає частиною тої компанії, тої історії, тих здобутків, які ця компанія мала до цього часу» - каже Валентин Гакало, власник та франчайзер ТМ НАСОЛОДА Sweets & Bakery.
Франчайзинг і справді є нішею можливостей для підприємців, яка відкриває доступ до нових ринків та клієнтів; це напрацьований формат бізнесу, готові корпоративні стандарти. Так, цим стандартам треба відповідати, але шанс стати частиною успішного бізнесу - того вартий.