Новини

Всі новини

ЩО РУЙНУЄ КОМАНДУ, І ЯК ЦЬОМУ ЗАПОБІГТИ?

Якщо міркувати на тему успішного бізнесу і задатися питанням, яка його найважливіша складова, відповідь буде очевидною: правильна команда – запорука успіху будь-якого бізнесу, – запевняє учасниця Клубу Людмила Муринська. Деталями міркувань поділилася спеціально для «Ділового слова».

Яких помилок не можна допускати заради збереження власного бізнесу?

1

Не обирайте для себе «улюбленців». У вашій команді працюють різні люди: хтось вам близький по духу, а хтось – дуже далекий. Завжди варто пам’ятати, що ви – керівник і, швидше за все, самі собі обрали цих людей в команду. У  складний момент згадайте, що сила команди полягає в її неповторності. Коли люди різні – з різними думками, світосприйняттям, коли відбуваються дискусії, то це – чудово, бо в таких обставинах народжується істина.

Скажу з власного досвіду. У моєму підпорядкуванні – директори магазинів, і це чудово, коли один – прагне, аби була ідеальна викладка, інший – хоче збільшення асортименту товару і повідомляє товарознавцям про ті позиції, яких хоче наш покупець, третій – прагне, щоби продавці ідеально обслуговували покупців, працюючи згідно стандартів компанії.

2

Не завалюйте підлеглих непотрібними звітами. Ніщо не вбиває мотивацію більше, ніж купа непотрібних звітів. Розповім ситуацію із власного досвіду. Колись я працювала директором мережі магазинів і моїм «святим» обов’язком було заповнення щоденних звітів. Ця процедура займала щодня 4 години (!) мого робочого часу. Тобто замість того, аби цей час присвятити продавцям чи покупцям, я постійно сиділа над паперами. Справедливості ради мушу сказати, що ці звіти, як виявилося пізніше, ніхто не читав, що й при-вело мене в дике обурення. Я – людина, в якій бурлить життя і бажання робити все якнайкраще, через рік такої рутини просто не відчувала ніякої насолоди від діяльності. Довелося звільнитися.
До чого я веду: чим більше у ваших підлеглих «писанини», тим менше у них будуть виникати думки про місію компанії, про її цінності, тим більше вони будуть демотивовані, і в цьому не буде їхньої провини.

3

Не вимагайте погодження кожного кроку. Кожен із нас хоче відчувати свою значущість, і наші підлеглі – не винятки. Погодьтеся, в будь-якій сфері діяльності є «територія», яку після проходження стажування, можна йому з впевненістю довірити. Якщо ви не можете цього зробити, то навіщо такий працівник? Обираючи собі команду, ми маємо розвантажувати себе, а не контролювати кожен їхній крок.

4

Не грайтеся з підлеглими в загадки. Людям для особистої безпеки і комфортної роботи у вашій компанії важливо розуміти, в якому напрямку ви рухаєтесь. Якщо вони бачитимуть кінцеву ціль, то з легкістю долатимуть труднощі, які ставатимуть на шляху її досягнення. Якщо людям не розповідати, заради чого вони це роблять (працюють після завершення робочого часу, роблять позапланові інвентаризації тощо), вони собі напридумають такі картинки в голові, що ніяка «мотивація персоналу» не спрацює.

5

Не шукайте винних. Керівник – це лідер, який веде за собою людей, а одна із основних якостей лідера – вміння брати на себе відповідальність за будь-яких обставин. Прислухайтесь до пропозицій ваших підлеглих, дозвольте їм ризикувати. Пам’ятайте, що не помиляється лише той, хто нічого не робить.

Кадри вирішують все

Якщо ви вже знайшли «своїх людей» – тих, кого готові назвати своєю командою, то ви як керівник повинні прикладати максимум зусиль, щоб зберегти цей кістяк, цей фундамент, на якому тримається ваша компанія.

Так, незамінних людей не буває, але є – неповторні люди, які люблять вашу компанію, які живуть нею, які розуміють вас з півслова, і такими людьми варто пишатися.

Автор статті:Людмила Муринська
Джерело: «Ділове слово» №25