Новини

Всі новини

Олена Баришнікова: «Якщо Ваше бізнес-планування гнучке – воно допоможе тримати рівновагу в неспокійні періоди»

Бізнес-планування є однією з найважливіших складових системи фінансового планування на підприємствах, які функціонують в умовах конкурентного середовища. Таке планування не тільки забезпечує внутрішні потреби підприємства в обґрунтованих кількісних оцінках майбутніх капіталовкладень, а й сприяє залученню надійних інвесторів для їх фінансування. Як підготувати такий документ? Які пункти найважливіші знає Олена Баришнікова, експерт триденного модуля в рамках програми МВА Master of Business Administration.

Бізнес-планування

Бізнес-планування допомагає цікаво і привабливо розказати про свою ідею потенційному інвестору. І для початку своєї справи, і для будь-якого нового проекту. Бізнес така дивна річ, що ти кожен день починаєш його спочатку.

Резюме – воно пишеться в кінці, але повинно бути першим, на що зверне увагу інвестор.

Краще, щоб підприємець готував бізнес-план  сам. Але можна і з допомогою фахівців. Якщо у нього не вистачає часу чи певних знань, щоб щось написати, прорахувати – можна найняти людей.  Але якщо підприємець душу туди не вклав, то план не втілиться в життя. Навіть хай прийде суперконсультант, напише все чудово, але підприємець повинен любити цей бізнес-план.

notebook-1587527-700x466

Структура

Перше питання, яке потрібно поставити при підготовці бізнес-плану – для кого ти його робиш. Якщо для себе, то там трошки простіше. Важче, якщо ти його готуєш для потенційного інвестора чи кредитора в банку, чи грантодавця.

Бізнес-планування має містити низку розділів. Перший – «Хто хоче виконувати проект». Це опис та фінансово-економічний аналіз компанії. Якщо це стартап, то дуже важливо: люди, які цим будуть займатися, компетенції та сильні риси команди.

Розділ «Що буде» – опис проекту, що має на меті цей проект. Тут же вказуємо оцінку: скільки потрібно ресурсів. Скільки часу пройде від початку фінансування до початку вже функціонування нової бізнес-моделі.

Якщо підприємець душу не вклав, то план не втілиться в життя.

«Аналіз ринку, продукту». Це обов’язково. Це аналіз цільового ринку, конкурентів. У цьому розділі має бути обґрунтування прогнозів обсягів продажу. Це дуже важливий і складний для написання розділ.

Коли ви розумієте скільки зможете продати, тоді йде «Економічна частина». Тобто розглядається собівартість, витрати, які виникають. І прогноз грошового потоку.

І найголовніше. Резюме – воно пишеться в кінці, але повинно бути першим, на що зверне увагу інвестор.  Тут коротко, привабливо, зрозуміло пишете про переваги саме цього проекту. Ви не можете навчитися одразу писати резюме. Треба весь цей бізнес-план, як то кажуть, відчути до останньої коми.

Фінансова стабільність

Якщо у вас бізнес-планування гнучке –  воно допомагає тримати рівновагу в неспокійні періоди. Поки ви писали бізнес-план, ви зрозуміли як працює ваш бізнес. Якщо ви передбачили 80% можливих змінних, то ви вже уявляєте як ви себе будете вести. Це найголовніше в бізнес-плані. Гнучкість у турбулентному світі відіграє головну роль. Це як займатись серфінгом. Там втримують рівновагу, і в бізнесі можна втримати рівновагу. Зупинити хвилю не можна. Рівновагу втримати треба, інакше ти загинеш.

Гнучкість у турбулентному світі відіграє головну роль. Це як займатись серфінгом. Там втримують рівновагу, і в бізнесі можна втримати рівновагу. Зупинити хвилю не можна.

Олена Баришнікова, МВА, АССА, IFA/IPA, к.е.н., директор ТОВ «БОА», викладач Единбурзької бізнес-школи, викладач Києво-Могилянської бізнес школи (kmbs), Київської Школи Економіки.