Новини

Всі новини

Мотивація та індивідуальний підхід

Мотивація – це спосіб змусити себе робити те, що не хочеться. Вона абсолютно не потрібна, якщо вам щось подобається. Наприклад, якщо хлопчику подобається грати в комп’ютерні ігри, його не потрібно мотивувати. Він спокійно обійдеться й без того. Але, якщо доведеться готуватися до іспитів чи помити посуд… Ольга Дудник, бізнес-тренер з Києва, допомогла нам розібратися з мотивацією і зрозуміти, чи потрібна вона взагалі. 

Мої відповіді – це не істина в останній інстанції, а окремі спостереження, які я отримала під час роботи з різними компаніями. Гадаю, з цього варто почати.

У бізнесі головне шукати індивідуальні підходи до кожного співробітника, але не забувати, щоб потрібно підбирати людей відповідно до цілей компанії і в межах стратегії. Мій улюблений вислів до теми: «Головне визначитися – люди для компанії чи компанія для людей».

Суть індивідуального підходу, який обов’язково формувати відповідно до стратегії – враховувати шлях розвитку та мотивацію кожного співробітника.

Малому і середньому бізнесу легше, оскільки кількість працівників дозволяє працювати з кожним точково. Якщо ж компанія велика, то тут вибудовують систему, яка враховує діапазон мотиваційних факторів, темпи розвитку чи навчання людини, фахівці проводять систематичний моніторинг, аналізують, чи досягає працівник плану рівня свого розвитку.

Мотивований колектив напряму залежить від мотивованого керівника. Керівника, у свою чергу, надихають високі цілі, вклад у суспільство, розвиток галузі і те цінне, що він може дати людям.

Людей у команду слід підбирати відповідно до цілей компанії

Рекомендую керівникам робити тайм-аути, коли відчувається перезавантаження. Потрібно відпочивати, особливо – зі змістом, коли є можливість відвідати конференцію, коли можна відвідати клуб, де збираються успішні підприємці. Інколи варто просто побути наодинці і обдумати те, як далі розвиватися та які методи в майбутньому використовувати.

Для того, щоб мотивувати, керівникам потрібні знання мотиваційних факторів, особливостей типів людини, особистості і розуміння, як той чи інший тип найкраще спрацює у тій чи іншій ситуації. Найчастіше люди мотивують інтуїтивно, базуючись на здоровому глузді та життєвому досвіді. Для доповнення моя порада – удосконалюйте свої навички для того, щоб отримати підтвердження, що ви працюєте правильно.

Через індивідуальний підхід ми допомагаємо працівникам не тільки отримати додатковий приплив енергій, а й… знайти себе. Під час грамотного індивідуального підходу працівники починають розуміти власний вклад у розвиток компанії, суспільства і навіть країни загалом. Через виконання завдань вони отримують набагато більше, ніж заробітну плату – можливість проявити себе та свої таланти. Саме така мотивація найбільш ефективна і приносить найбільше задоволення вам, як керівникові, та працівникові, як багатогранний.

Є ще й інший бік теми. Знаєте, людям не потрібна була б мотивація, якби вони працювали на улюбленій роботі. Шукайте собі роботу, яка подобається, і все у всіх буде добре. Тоді всюди буде баланс і результат.

Ольга Дудник – засновник «Edutainment Studio», консультант з управління, експерт-практик у сфері інноваційних технологій, авторка методик «БІЗНЕС – ТЕАТР»,«БІЗНЕС – КІНО», «ЕКО-МАФІЯ», колумністка Forbes.

Автор: Ірина Таран
Джерело: «Ділове слово» №17