Новини

Всі новини

Epic Fail: Як за півроку втратити прибутковий бізнес

У бізнесі все просто. Скільки вкладаєш сил і праці – стільки отримуєш віддачі. Якщо, звичайно, не дієш навмання і хоча б трохи думаєш головою.

Наш герой, назвімо його Андрієм, будучи студентом третього курсу, вирішив побудувати прибутковий бізнес з оренди компакт-дисків. Чому з цього нічого не вийшло – читайте у нашій новій рубриці «Помилки бізнесу».

Це був 2007 рік. Хлопець вирішив відрити пункт із прокату компакт-дисків. На цей ринок Андрій прийшов у вересні. Для старту він вирішив взяти кредит у 10 000 грн., аби мати змогу оновити товар. Андрій вагався: іноземна валюта чи гривня. Вибрав останнє. І як розповідає зараз – розуміє наскільки правильним було це рішення.

Уже через місяць із ринку прокату пішов конкурент Андрія. Хлопець зрадів, адже тепер зросте кількість клієнтів. І в перші тижні так і було. Але це тривало недовго. З’ясувалось, у  місто приходить великий інтернет-провайдер із FTP-базою. В один момент прокат дисків стає не актуальним, адже усі файли будуть у безкоштовному доступі в мережі.

Через місяць Нацбанк видає мораторій на видачу кредитів, що стало початком фінансової кризи в Україні. Суттєво зростає закупівельна ціна дисків. І на ринок потрапляє контрафактна продукція. Андрій закупив партію ліцензійних дисків із ліцензійною маркою. Але вони виявились підробкою. При перевірці міліція конфіскувала половину товару.

З’явились проблеми із асортиментом товару, зменшилась кількість клієнтів, не було фінансової можливості оновити товар. А, відтак, змоги оплачувати кредит. У підприємця з’явились проблеми. Бізнес довелось закрити через кілька місяців після старту. У 2009 році Андрій позичив гроші, аби повністю погасити кредит.

У ЧОМУ ПОМИЛКА?

Коментує експерт Громадської Школи Бізнесу Михайло Ткач:
Через 10 років така історія може здатись смішною. Насправді, цей час – це інструмент, бо тепер можна проаналізувати помилки, яких допустився Андрій.
Отож, перед початком власної справи хлопцю варто було:
1. Оцінити, що відбувається на ринку. Проблема Андрія в тому, що не зауважив: на той час у світі фінансова криза була уже рік. Той, хто досліджував глобальну економіку знав про це. Хлопцю пощастило у тому, що взяв кредит не в іноземній валюті.
2. Конкуренти. Те що вони йдуть з ринку може свідчити, що вони знають більше. Слабка конкуренція – це слабкий ринок. Цьому є кілька причини: ринок тільки стартує, або, навпаки, гравці його покидають.
3. Аналіз товарів-замінників. Проблема бізнес-ідеї Андрія в тому, що інтернет-провайдер витіснив його бізнес. Замінив прокат компакт-дисків.
4. Слабке фінансове планування. Андрій допустив ряд помилок. Насамперед, товар він закуповував лише в одного постачальника. Також він не розділяв особисті фінанси та бізнесові. 

Автор рубрики: Лілія Богуш