Новини

Всі новини

Аутсорсинг: всі «за» і «проти»

Зменшити кількість завдань для працівників, при цьому працювати безперебійно та навіть зекономити. Все це можна втілити, якщо залучити послуги компанії з аутосорсингу. Більше про це спілкуємось із фахівцем із бухгалтерського аутсорсингу та учасницею Клубу Ділових Людей Христиною Лисканич.

– Христино, розкажіть що таке аутсорсинг? Звідки прийшло до нас це поняття?
– Аутсорсинг – це передача компанією частини її завдань або процесів стороннім виконавцям на умовах субпідряду.  Це угода, за якою робота виконується людьми з зовнішньої компанії, які зазвичай є також експертами у цьому виді робіт. Поняття аутсорсингу прийшло до нас із Заходу, де компаній, які на цьому спеціалізуються, більше. Світові тенденції приходять і в Україну, тому аутсорсинг стає все більш популярним у бізнес-середовищі. У чому суть? Завдяки аутсорсингу компанія може зосередитися на виготовленні чи створенні свого ключового продукту. І не розпорошуватись на процеси, які є додатковими для неї.

Аутсорсинг – це передача компанією частини її завдань або процесів стороннім виконавцям на умовах субпідряду

– Які переваги аутсорсингу для компаній?
– Звичайно, аутсорсинг має багато переваг. Фірма, яка займається цим професійно, має в себе в штаті відповідної кваліфікації працівників, перевіряє і підвищує вміння своїх працівників. Також компанії-аутсорсери мають можливість спрямувати зусилля своєї фірми на виготовлення  продукту за для якої створювалася. Такі компанії працюють надійніше і стабільніше ніж будь-який працівник в компанії. Укладаючи договір з аутсорсинговою компанією можна  повністю прописати  матеріальну відповідальність.

Ризики аутсорсингу:
- швидкість надання послуги. Аутсорсингова компанія буде не настільки швидка, як би це робила людина на фірмі. Оскільки аутсорсингова компанія обслуговує багато фірм;

- конфіденційність збереження даних. Якщо не прописати цього моменту в договорі, ви не є захищеними, в ваша інформація може розповсюдитися назовні;
- неможливість сумістити функціонал різних посад в одній людині. Інколи на фірмі посади суміщені так, що одна людина виконує функціонал двох, а то і більше посад. Наприклад, бухгалтер і секретар керівника. У випадку аутсорсингу такого суміщення досягнути не можливо.

– Христино, наскільки затратним фінансово є застосування аутсорсингу для фірм?
– Аутсорсинг насправді не є затратним для фірми. Якщо порахувати всі затрати на виконання певного процесу, аутсорсинг буде в будь-якому випадку дешевше, надійніше і стабільніше.

Зараз часто на аутсорсинг віддають такі ділянки роботи в компаніях як бухгалтерський облік, ІТ-забезпечення, найм працівників, маркетинг, SMM, логістику, транспорт, кур’єрські послуги, навчання персоналу.

– Які функції найчастіше передаються фірмою на аутсорсера?
– Сучасний світ технологій сприяє можливості працювати з будь-якого куточка світу, тому і аутсорсингових процесів стає все більше. У фірмі невеликого формату всі суміжні функції передаються обслуговуючим компаніям, зокрема: бухгалтерський облік, ІТ-забезпечення, програмування, системне адміністрування, юридичні послуги, пошук і найм працівників, логістика, SMM, кол-центри, навчання персоналу і інші.

Скажу відверто, навіть у нашій фірмі, яка займається бухгалтерським обслуговуванням всі решта процесів крім бухгалтерського обслуговування, передані на аутсорсинг. Аутсорсингові фірми теж активно використовують аутсорсинг.

У сучасному світі на багато процесів у керівника не залишається часу, тому оптимальніше їх передати на аутсорсинг.

– Розкажіть детальніше про умови такої співпраці.
– На ділянки, які ви спланували передати на аутсорсинг укладаються спеціальні договори, які мають чіткі умови співпраці з фірмою-аутсорсером, терміни виконання і умови оплати. Терміни залежать від ваших потреб. На приклад, якщо вам потрібний бухгалтерський супровід постійно, то угода може бути безстроковою. А якщо, якась функція на фірмі потрібна разово чи на певний період часу, то така угода може мати строковий характер. Наприклад, юридичний супровід якось судового процесу чи розробка якогось програмного продукту. Все залежить від потреб клієнта. Те саме стосується і умов оплати, вони можуть бути і авансові, і післяоплата, і комбіновано.

При пошуку аутсорсера зверніть увагу на:
– репутацією;
– відгуки клієнтів.

– У такому разі на що потрібно орієнтуватись підприємцю, обираючи фірму-аутсорсера?
– Перш за все потрібно звернути увагу на репутацію компанії, відгуки інших її клієнтів. Вартує поспілкуватися з «живими» клієнтами і дізнатися як це організовано для них. Часто, у тій ділянці, яка планується передатися на обслуговування сторонній компанії, потрібно впорядкувати процеси, щось оптимізувати, поправити.  Люди звикають до певних неоптимальностей  і так робиться, бо «то так давно у нас було». А за цим криються якісь операційні втрати для бізнесу. Інколи цей психологічний момент поламати найважче. Тому перш за все, керівник повинен розуміти  навіщо це йому? Що потрібно покращити, щоб цю ділянку оптимізувати.

– Чи можна послуги з аутсорсингу вважати самостійним бізнесом? Наскільки перспективним зараз є ринок, щоб розпочати бізнес у сфері аутсорсингу?
– Так, цей ринок зараз активно розвивається, бо всі хочуть скоротити затрати людські, матеріальні і часові на отримання певного продукту. Саме в тому і є перспектива аутсорсингу в різних галузях, заточеного під потребу клієнта. У сучасному світі на багато процесів у керівника не залишається часу, тому оптимальніше їх передати на аутсорсинг. Що раз більше з’являється галузей і компаній, які надають аутсорсингову послуги в тій чи іншій сфері. І це добре. Від цього тільки поліпшується швидкість і якість.

Автор статті:

Христина Лисканич, власник та директор компанії «ЛЮКС Бухгалтерія». Практичний досвід ведення бухгалтерії – 15 років. Володіє сертифікатами IFA 2012. Школа топ-менеджерів. «Краща жінка-підприємець Львівщини 2016». «Ділова репутація Клубу Ділових Людей 2016» (Visotsky consulting).