Новини

Всі новини

7 речей, які роблять хороші роботодавці

Більшість людей розглядає роботу тільки як джерело заробітку, таку собі примусову, і особливо не намагається. Хоча більшість гендиректорів ставлять залучення членів колективу в робочий процес на перше місце серед своїх пріоритетів. 

Більшість людей розглядає роботу тільки як джерело заробітку, таку собі примусову, і особливо не намагається. Хоча більшість гендиректорів ставлять залучення членів колективу в робочий процес на перше місце серед своїх пріоритетів. Наше дослідження, що проводилося в різних організаціях по всьому світу, виявило сумну істину: співробітників, яким справи компанії нецікаві, вдвічі більше, ніж залучених і захоплених. Одне обнадіює: деяким фірмам вдалося переломити цю тенденцію, і ми з'ясували, як вони це зробили.

Протягом п'яти років ми вивчали 32 організації із семи галузей, серед яких готельний бізнес, банки, виробництво і охорона здоров'я. У цих компаніях пропорція захоплених співробітників по відношенню до байдужим становить 9:1. 

Щоб розібратися, як їм вдалося цього добитися, ми постаралися виділити відмінності цих фірм в порівнянні з набагато більшим їх числом, де ніяк не вдається розвіяти нудьгу і байдужість більшості членів колективу.

Ми виявили у тих компаній, які надихають своїх співробітників, сім істотних особливостей. Ми можемо рекомендувати кілька рецептів, які має сенс запровадити в організаціях.

Потрібні захоплені і допитливі лідери, які прагнуть до професійного зростання. Позиція лідера, його переконання і його вчинки помітно впливають на культуру організації в цілому, «проникаючи» в усі верстви. У тих компаніях, про які ми говоримо, лідери не обмежувалися міркуваннями про те, чого вони чекають від менеджерів, але самі подавали приклад, практикувалися, з кожним днем домагаючись від команди кращого результату. Лідери не приховували власних вад, і всі співробітники бачили, як багато вдається домогтися, коли людина повністю віддається роботі і постійно намагається вдосконалюватися.

Необхідні міцні фахівці з кадрів. Справжні фахівці з кадрів вміють не тільки підбирати людей, а й впливати на них, вчити, закликати до відповідальності, і це важливо, тому що багато керівників досягають високих посад всупереч невдач на ранніх етапах своєї кар'єри. Фахівці з кадрів допомагають лідерам і керівникам розвиватися, кожному відповідно до індивідуальних схильностей. І якщо знайдете таких фахівців, не втрачайте: такі експерти зустрічаються дуже рідко.

Спочатку забезпечте основні умови, потім надихайте на досягнення мети. Якщо співробітники добре знають свої обов'язки, мають у своєму розпорядженні необхідні умови та інструменти, відповідають своїй ролі і відчувають підтримку керівника, вони підпишуться практично на будь-яку ініціативу своєї організації. І навпаки, коли не дотримуються основні умови, навіть сама піднесена місія нікого не приверне. Люди пропустять повз вуха і заклики, і розмови про вищі цінності, як би красиво все це не виглядало на папері.

Не посилайтеся на рецесію. Найчастіше проблеми на робочому місці виправдовують загальним станом економіки: мовляв, усім довелося затягнути пояси, звідки ж взятися ентузіазму. Наші 32 компанії відкидають подібні приводи. Вони теж, за рідкісним винятком, в останні роки не росли або навіть переживали занепад. Довелося проводити структурні зміни, скорочувати штати, урізати зарплати і бонуси, але свою корпоративну культуру ці фірми не тільки зберегли, а навіть зміцнили. Вони залишалися відкритими, реформи здійснювали швидко, постійно підтримуючи тісний контакт з усіма співробітниками і зміцнюючи в них надію на краще. Справа в тому, що навіть в ті часи, коли багато вислизає з-під контролю керівництва, менеджери і лідери зберігають можливість впливати на своїх підлеглих. Великі компанії усвідомлюють це і намагаються грамотно використовувати всі важелі впливу.Довіряйте, вимагайте і беззастережно підтримуйте і управлінців, і рядових членів колективу. Приклади, якими надихаються співробітники, завжди локальні. Сильні команди складаються там, де люди можуть самі оцінювати проблеми і братися за їх рішення.

Компанії з нашої вибірки активно підтримували своїх менеджерів, зміцнювали їх можливості і стійкість на своїх позиціях, але також і вимагали з них повної відповідальності за створюваний в командах мікроклімат. Важливе застереження: кращі наміри гендиректора вийдуть боком, якщо він візьметься всі проблеми великої корпорації вирішувати особисто.

Прямий і рішучий підхід до контролю продуктивності. Компанії, які ми вивчали, вміють використовувати визнання і заохочення як найпотужнішу валюту, за яку співробітники будуть працювати щосили. Ці організації, які вміють залучити співробітників в процес роботи, буквально заповнені людьми, яких хлібом не годуй, тільки відзнач їх роботу. Похвалою і визнанням фірми спонукають співробітників підніматися на нові рівні досягнень.

Зараз з'являється все більше можливостей вимірювати і відслідковувати ступінь залученості співробітників, і деякі організації зайнялися «менеджментом параметрів». Великі компанії дивляться не на це, а на той результат, заради якого їм потрібно загальна залученість. Один з прекрасних прикладів - Спеціалізована хірургічна лікарня на Манхеттені, перша в рейтингу США з ортопедичної хірургії згідно з даними U.S. News & World Report. Старший віце-президент по роботі з пацієнтами Стефані Голдберг сказала нам, що пацієнти вимагають чудес і її медсестри не змогли б протриматися і дня, якби не бачили, наскільки важлива їхня робота. Плинність кадрів тут набагато нижча, ніж в середньому по галузі, не кажучи вже конкретно про Нью-Йорку, де так багато лікарень.

Дослідивши репрезентативну вибірку дорослих людей з різних країн світу, ми переконалися, що робота може стати для людини підґрунтям щасливого і наповненого життя, але лише за умови, що людина захоплена цією роботою. 

Велика кількість слів написано про те, як цього домогтися - як зробити роботу цікавіше, веселіше, значніше, але компанії знову і знову терплять в цій сфері невдачу за невдачею. Ті ж компанії, які ми вивчали, зуміли встановити емоційні зв'язки керівництва зі своїм персоналом. Це нелегко, але зосередьтеся на семи принципах, і ви досягнете: ваші співробітники полюблять свою роботу.

Автори: Пітер Флейд, Джеймс Хартер і Джим Асплунд

Переклад українською Михайла Чорного