Рекомендаційний маркетинг або «сарафанне радіо» – як працює та чому такий ефективний

За даними статистичних досліджень, переважна більшість українців купують товари та послуги, спираючись на рекомендації друзів і знайомих, зокрема у соціальних мережах. Більшість не вірять рекламі, але при цьому довіряють відгукам знайомих чи користувачів в мережі інтернет. На довірі потенційних покупців до відгуків інших людей і заснований рекомендаційний маркетинг. По суті, це і є «сарафанне радіо». Багато компаній вже використовують рекомендаційний маркетинг, а деякі відомі бренди навіть залучили основну частину клієнтів саме завдяки «сарафанному радіо». Зібравши у мережі рекомендації експертів у області рекомендаційного маркетингу, ми вирішили поділитись з вами. 

Що таке рекомендаційний маркетинг, або «сарафанне радіо» 

Рекомендаційний маркетинг, або «сарафанне радіо» – це спосіб просування товарів і послуг завдяки рекомендаціям інших осіб. Якщо говорити «науковою» мовою, то це специфічний набір стратегій та інструментів, спрямований на залучення нових клієнтів, якісних лідів і стимулювання повторних продажів без допомоги інших методів реклами або на додаток до них. 

Багатьом підприємцям вдалося створити процвітаючий бізнес виключно завдяки рекомендаціям. З цього починається практично будь-яка невелика компанія. Ви обслуговуєте першого клієнта, він задоволений вами і ділиться позитивним враженням з друзями та родичами. Ви не встигли озирнутися, як завдяки «сарафанному радіо» у вас з’являється стійкий потік клієнтів.

 Для представників деяких професій, наприклад юристів, лікарів, бухгалтерів, рекомендаційний маркетинг є особливо актуальним. Мало хто звертається до лікаря, побачивши його рекламу в довіднику. Коли клієнти шукають професіонала такого роду, то зазвичай покладаються на рекомендації тих, кому довіряють. 

Особливо сарафанне радіо дієве та приносить найбільший ефект бізнесу у маленькому місті. Тут всі потенційні клієнти один одного або знають особисто, або знайомі знайомих. 

Чому «сарафанне радіо» таке ефективне? 

Розповімо докладніше, чому рекомендаційний маркетинг повинен бути на першому місці у вашій стратегії просування: 

Людям подобається надавати рекомендації. Запам’ятайте: люди обожнюють давати рекомендації. Людям подобається показувати, які вони розумні. Коли клієнти знаходять компанію, яка пропонує їм вирішення проблем, полегшує життя або заощаджує гроші, вони хочуть розповісти про це. Вони будуть говорити всім, хто побажає їх вислухати, яку вигідну угоду вони уклали чи який товар купили. Так що не соромтеся: просіть клієнтів рекомендувати вас. 

Високий рівень довіри - гарантія повернення вкладених коштів. З фінансової точки зору рекомендаційний маркетинг принесе вам найбільшу віддачу. В залежності від конкретних методів система може бути реалізована при дуже низьких витратах або взагалі безкоштовно. При правильному підході, звичайно, завжди потрібні певні вкладення, але в порівнянні з витратами на традиційну рекламу рекомендаційний маркетинг забезпечує найбільш ефективний коефіцієнт повернення часу і грошей. 

Кредит довіри. Потенційні клієнти прагнуть працювати з компаніями, яким довіряють. І коли хтось, хто вже заслужив довіру, каже, що з вами можна мати справу, ви отримуєте кредит довіри. 

Менше запитань з приводу ціни. Коли клієнт звертається до вас, тому що його кращий друг сказав, ніби ви надаєте потрібну йому послугу на вищому рівні, він не тільки очікує, що ціна буде відповідною, але з радістю готовий її заплатити. В його очах ваша послуга набуває більш високої цінності завдяки вашій співпраці з його кращим другом.

Цей підхід зробить вашу компанію кращою. Якщо у вашої компанії рекомендаційний маркетинг стане ключовою стратегією просування, основним завданням кожного вашого співробітника буде домогтися того, щоб кожен клієнт був задоволений обслуговуванням і охоче рекомендував вас друзям, родичам і знайомим. Якщо б це було основним завданням кожного співробітника, включаючи вас, як ви думаєте, це змінило б ваш підхід до роботи з клієнтами чи це би вплинуло на зростання вашої компанії? Звичайно, що так!