38

ПОМИЛКИ КЕРІВНИКІВ: ЯК БІЗНЕС НЕ БУДУЄТЬСЯ

Маєте власний бізнес або прагнете цього? – Якщо так, то Ви, мабуть, усвідомлюєте, що для Вас уготована посада не кого-небудь, а керівника. А чи задумувалися Ви над тим, що ж чи не найперше повинен якісно робити керівник? – Найважливіша роль керівника будь якої організації – це правильно підбирати кадри та розставляти їх так, щоби досягти максимальної ефективності у розвитку.

Кадри вирішують усе. І жоден керівник не може ним стати, якщо у нього не буде хоча б одного підлеглого, а отже керівника робить не він сам, а його команда, як короля робить його свита.

Насправді більшість керівників роблять дуже типову помилку – намагаються виконувати роботу фахівців з бізнесу. Іншими словами, не тільки проводять переговори з клієнтами, але і виконують звичайну роботу фахівця на підприємстві. Вони завжди багато працюють та практично не мають вільного часу на відпочинок, не кажучи вже про час на навчання і особистісний розвиток.

Підприємство завжди є відображенням свого керівника. Якого рівня керівник – такого рівня і досягає організація. Якщо керівник не виростає із дитячих штанців та уміє керувати лише примітивними методами (до того ж сам виконує багато роботи на підприємстві) – таким і буде це підприємство: неорганізованим, розхристаним, на якому працівники будуть виконувати роботу на власний розсуд та на власний смак. А чи ці смаки співпадають з цілями власника, керівника та організації в цілому?

Кожна людина (а особливо яскраві лідери) мають цілу низку власних принципів та переконань, з якими вони живуть усе своє свідоме життя. Чи ці переконання є сучасними?! Чи ці переконання відповідають цінностям ключових клієнтів?! Якщо дерево не росте – вони сохне або гниє. Так само і з бізнесом. Будь-яке підприємство – це живе дерево, яке здатне рости або вверх, або в ширину, або сохнути чи гнити.

Дерево насамперед починає сохнути від нестачі води. Цією водою у бізнесі є інформація. Недаремно фахівці стверджують, що вода здатна накопичувати, зберігати та переносити інформацію. Якщо підприємство не здатне генерувати,  накопичувати та транслювати своїм ключовим клієнтам і загалом суспільству важливу та цінну для них інформацію – таке підприємство буде занепадати.

Чи задумувались Ви над тим, як циркулює інформація Вашим підприємством? Якою є процедура прийняття рішень керівниками чи власником підприємства, і наскільки ця процедура є орієнтованою на задоволення потреб клієнтів чи просто лояльною до працівників? Як керівники уміють не стільки виконувати роботу самостійно, скільки правильно розставляти працівників, визначати межі відповідальності та делегувати повноваження?

У цій статті ми не можемо навчити Вас як правильно діяти у різних ситуаціях. Наше завдання лише звернути Вашу увагу на те, що відбувається у Вашій організації! Де можуть трапитися типові помилки та з’являтись небажані ризики!

Немає більш складного та водночас простого в управлінні бізнесом, як модель організаційної поведінки керівника. Управління – це і процес, і мистецтво, і постійні зміни. Без фахового навчання у більш досвідчених керівників досягти успіху в управління практично неможливо. Бо рано чи пізно організація впирається у стелю, висоту якої встановлює розумовий рівень керівника. Якщо ж керівник зростає та стимулює до зростання власний персонал – стеля кожного разу стає вищою та вищою, організація розвивається, дерево росте.

Дерево не може рости без зовнішніх факторів – сонця, тепла, птахів, комах і так далі. Бізнес так само не знаходиться у вакуумі. Нас оточують не тільки клієнти, конкуренти, постачальники чи дотичні до нашого бізнесу люди і підприємства, але суспільство загалом. Якщо організаційна поведінка керівниказосереджена лише на працівників всередину підприємства чи лише на групу зацікавлених підприємств, ми свідомо себе обмежуємо замкненим світом та унеможливлюємо власне право на зростання. Якщо підприємство не приносить користі суспільству, таке підприємство довго жити не буде.

Навіть дерево, споживаючи воду, світло та тепло, навзаєм виділяє кисень, який є таким необхідним для живих істот. Тому від поведінки та рівня освіченості керівника залежить найважливіше – рівень та здатність колективу отримувати задоволення від роботи та усвідомлення суспільством цінності цього підприємства.

Далі буде…

Автор: Руслан Бельтюков, МВА, МРА
Експерт зі стратегії бізнес-школи Клубу Ділових Людей.
Copyright 2014 ©  Клуб Ділових Людей (www.bc-club.org.ua).