ОЛЬГА САДОХА ПРО МИСТЕЦТВО УПРАВЛІННЯ

Це – Ольга Садоха.  У неї більше десятка років  досвіду роботи в HR.  Окрім того, вона консультує управлінців, веде тренінги та надає рекомендації щодо кар’єрного та професійного розвитку…

Оскільки  Ольга працювала і в великих роздрібних компаніях, і з виробництвом, і в ІТ-сфері, вміє практично все – розробляти та впроваджувати з нуля процеси, впроваджувати рекрутингові практики, знається на трудовому законодавстві, мотивації та компенсації, HR-аналітиці та інших управлінських потребах… Про заслуги  та діяльність Ольги, як бачите, можна говорити годинами, але краще передамо слово їй.

Отже, Ольга Садоха про управління, управлінців та людей, які можуть творити успішні команди…

– Олю, розпочнемо зі звичного питання HR’ів: чому ви обрали свою  професію?
– Мені завжди подобалося спілкуватися з людьми. Це просто моє… Свого часу у мене з’явилася можливість стати менеджером з управління персоналом. Це я поєднала з навчанням та можливістю втілювати в життя отримані знання… Були успішні проекти, були неуспішні, і теж дозволило мені отримати цінний досвід. Мені дуже пощастило, бо люди завжди довіряли тому, що я роблю.

– А давно це було?
– Та вже більше 13 років тому. До того займалася рекламою та закупівлями, що , у результаті, дуже допомогло в управлінні.

– Як гадаєте, що найскладніше в управлінні?
– Розібратися зі собою. Після того, коли власник чи управлінець зрозуміє себе – йому стане набагато простіше розуміти, відбирати, мотивувати та розвивати людей.

– Що сьогодні обов’язково знати управлінцю?
– Основи психології взаємин, трохи економіку, маркетинг і вміти продавати. Окрім того, всім управлінцям слід розуміти те, що способи управління, які були ефективні 10 років, вже не актуальні. Сьогодні нам доводиться працювати з поколінням, яке відрізняється від 30-річних і кардинально інше, ніж покоління 40-річних. Ці люди потребують більш професійного управління, вони самостійніші та орієнтовані на задоволення власних потреб. Втім, не потрібно забувати про універсальні деталі управління – ставити правильно завдання, контролювати, допомагати, навчати, розвивати.

– Яких людей варто шукати в команду?
– Тих, у кого однакові або подібні до ваших цінності. Підсвідомо управлінці беруть у команду людей, подібних до них самих. Так комфортніше працювати. Але, варто пам’ятати, що інколи нам потрібні й проти лежні люди – для компенсації слабких сторін.

– А як шукати  потрібних для своє команди людей?
– Спершу слід визначитись, які цінності мають підтримувати «ваші» люди, які в них мають бути внутрішні потреби, що мотивує, чого хочуть від життя. Втім, не забувайте інколи приймати інакшість інших людей.

– Що варто дізнатися в потенційного працівника у першу чергу?
– Йому слід ставити питання, які стосуються реального досвіду. Нехай розповість, як поводиться у конкретних ситуаціях. Нехай наводить приклади, як діяв у тих чи інших обставинах і що б зробив для кращого результату, якби можна було повернути час назад. Так дізнаєтеся, чи людина розвивається, чи ні. Окрім того, спитайте, чого ваш співрозмовник очікує від роботи.

– А як під час співбесіди варто поводитися кандидатові на посаду?
– Важливо підготуватися до співбесіди – знайти всю потрібну інформацію про компанію, проаналізувати її цінності та зрозуміти, чи співпадають вони з вашими. Важливо також підготувати питання, якщо такі з’являються. А під час співбесіди варто розповісти про те, чим можете бути корисними компанії. Не бійтеся питання про слабкі сторони. Звісно, «люблю поспати» або «часто лінуюся» – не те, про що варто згадувати, а от те, що інколи прокрастинуєте, втім, боретеся з такою схильністю, можна сказати.

– А особисто ви яких людей берете собі в команду?
– Тих, які хочуть розвиватися. З активною життєвою позицією. Гнучких. Які вміють у проблемах бачити можливості. Які постійно шукають рішення. Точно знаю, кого нізащо не взяла би на роботу – тих, хто постійно скиглить і при цьому жаліється на все на світі.

– Що порадите прочитати нашим учасникам?
– Перше, що спадає на думку – «Допоможіть їм вирости або дивіться, як вони ідуть» (ред. – авторства Беверлі Кей та Джулії Джоулоні). Книжка про те, що управлінцям потрібно більше часу приділяти своїм працівникам. Краще 5 хвилин щодня, ніж годину в місяць. Ви повинні знати, які в них інтереси, чи не вигорають вони часом, показати перспективи в бізнесі тощо. Ще рекомендація – «Як працює Google» (ред. – авторства Алана Ігла, Джонатана Розенберга та Еріка Шмідта). Чим вона хороша? З її допомогою зрозумієте, що інноваційними можуть бути не тільки ІТ-компанії. Інновації там, де роблять щось нове для клієнтів, де практикують нестандартні методи управління, де не просто залишаються на плаву, а стають успішними та гнучкими.

– А фільм? 
– Гадаю, всім варто переглянути «Стажер». Але  не з точки зору самого стажера, а власника бізнесу. Насправді, кожна людина може стати корисною, навіть якщо їй далеко за 45. У фільмі насправді йдеться про велику проблему не тільки України, а й цілого світу. У людей після 45 років майже немає можливостей для розвитку. Для таких фільм теж корисний, адже вони повинні ставати сміливішими та наполегливішими. І вміти себе подати. Чи продати.

Ольга Садоха – бізнес-тренер, консультант управління, коуч, бізнес-фасилітатор.

Досвід роботи:
– Понад 12 років у сфері HR та консалтингу
– Працювала на управлінських посадах у компаніях 130 – 4500 працівників
– Понад 7 років тренерської діяльності

Джерело: «Ділове слово» №3 за 23 березня 2016 року