ЮРИДИЧНІ АСПЕКТИ ВЕДЕННЯ БІЗНЕСУ

Як працювати із судами? Хто має бути в команді, аби у фірми не виникало юридичних чи бухгалтерських проблем? Які права та обов’язки має суб’єкт підприємницької діяльності після реєстрації розповідає Павло Сороковий, адвокат, спеціаліст у галузі права.
Сьогодні публікуємо першу частину консультації експерта. Продовження – незабаром на нашому сайті.

ЮРИДИЧНИЙ СУПРОВІД

Якщо виник судовий спір, перш за все, варто обрати кваліфікованого юриста, який в повному обсязі ознайомиться з проблематикою суті спору, що виноситься на розгляд суду. Представляти інтереси компанії в суді повинна особа, яка має ґрунтовні знання та вміння застосовувати законодавство тієї галузі права в області якої виник спір.

Важливими факторами для успішного вирішення спорів в судовому порядку є:

  • якісно складені процесуальні документи (позовна заява чи заперечення; клопотання; апеляційні та касаційні скарги, тощо);
  • повнота забезпечення доказової бази (наявність правильно оформлених бухгалтерських та юридичних документів, таких, як: договірне забезпечення, акти виконаних робіт, видаткові та податкові накладні, акти наданих послуг, тощо).

Не менш важливою проблемою, з якою стикаються керівники та власники бізнесу, є суб’єктивність суду. Оскільки, при розгляді справи судді часто, ухвалюючи різного роду рішення, відштовхуються від власних переконань та власної думки. Також в наш час існує багато різних важелів впливу на суддів з боку третіх осіб, зацікавлених у вирішенні спору на їхню користь.

При виникненні спору потрібно вирішити чи доцільно звертатись до суду за захистом своїх прав. Оскільки, щоб подати позов особа зобов’язана сплатити судовий збір, сума якого залежить від характеру спору (майновий чи не майновий), суми позову та інших обставин.

Нерідко зустрічаються випадки, коли розмір штрафних санкцій, накладених державним органом на підприємство, значно менший ніж розмір судового збору, який особа зобов’язана сплати, щоб звернутися до суду для оскарження правомірності накладення таких санкцій.

ДОЗВОЛИ ТА ОБОВ’ЯЗКИ

Насамперед, юридична особа чи фізична особа-підприємець повинна бути зареєстрована в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України. З моменту такої державної реєстрації суб’єкт господарювання наділяється, передбаченими чинним законодавством, правами та обов’язками, до яких він повинен бути готовий.

У першу чергу – це  ліцензії, сертифікати тощо, якщо діяльність стосується спеціальних дозволів.

Серед обов’язків, які лягають на суб’єкта підприємницької діяльності після проведення державної реєстрації є, з окрема, податковий обов’язок. У залежності від організаційно-правової форми, а також обраної системи оподаткування, є різні обов’язки щодо нарахування та сплати податків та зборів, а також формування та подачі декларацій з відповідних податків та зборів. Тому, на цьому етапі важливо залучити кваліфікованих фахівців, які б допомогли розібратися з усіма тонкощами бухгалтерського та податкового законодавства.

У залежності від видів діяльності, що планує здійснювати учасник підприємницької діяльності, доцільно розробити проекти договорів, у яких буде передбачено усі тонкощі договірних відносин.

Договір повинен містити:
-ціну;
-порядок розрахунків;
-терміни виконання робіт, надання послуг, постачання товарів;
-відповідальність сторін, документування, тощо.

Вирішення цього питання на стадії становлення підприємцю допоможе уникнути чимало проблем. Так як чіткі та регламентовані умови договору стимулюють клієнта належним чином виконувати його зміст.

Далі буде…

Павло Сороковий, директор ТзОВ “Консалтинг Ф.С.”, ТзОВ “Адвокатське бюро “Сороковий та партнери”, адвокат, митний брокер, спеціаліст у галузі права.