ЯК ПРАЦЮВАТИ ІЗ ДЕРЖПЕРЕВІРКАМИ

Павло Сороковий, спеціаліст у галузі права, продовжує консультувати про роботу із судами. Сьогодні експерт розповість про те, що робити коли до вас, як у Гоголя, їде ревізор.

АДМІНІСТРАТИВНИЙ ТИСК

Перш за все, потрібно забезпечити на підприємстві наявність кваліфікованих кадрів у сфері юриспруденції та бухгалтерського обліку. Це необхідно як для повноцінного функціонування підприємства, так і для протидії безпідставним діям з боку державних органів. Для прикладу, можна змоделювати ситуацію, в якій Державна інспекція України з питань праці завітала з перевіркою.

По-перше, потрібно встановити особи людей, які прийшли з перевіркою, перевіривши їхні службові посвідчення та скерування на перевірку.

По-друге, здійснюйте переговори з такими особами в присутності юриста.

По-третє, фактично переконайтесь у тому, що перевіряючі дійсно уповноважені на проведення перевірки. Вимагайте у них підтверджуючі документи, зателефонуйте до їхнього безпосереднього керівництва.

Якщо перевірка планова – зателефонуйте до територіальної державної інспекції праці та з’ясуйте чи включено підприємство до графіка перевірок підприємств. Якщо перевірка позапланова – уточніть підставу для її здійснення.

Окрім того, потрібно слідкувати за правомірністю проведення перевірки. У разі наявності заперечень – зафіксувати їх у відповідному акті. Такі правильні та своєчасні дії підприємства стануть у нагоді в разі подальшого захисту порушених прав у суді.

Враховуючи вищенаведене, цілком очевидно, що для того, щоб належним чином протистояти адміністративному тиску з сторони держорганів, потрібно бути обізнаним з усіма тонкощами податкового та іншого законодавства у сфері регулювання господарської діяльності суб’єкта підприємницької діяльності. А також забезпечити правильне документальне оформлення усіх господарських операцій, що можуть бути предметом перевірки.

Якщо перевірка позапланова – уточніть підставу для її здійснення.

ОСКАРЖЕННЯ ВИСНОВКІВ ПЕРЕВІРОК

Чинним законодавством передбачено два способи оскарження рішень органів державної влади – адміністративний та судовий.

Адміністративний спосіб полягає в оскаржені результатів до органу, що виніс  рішення. Виходячи з практики застосування такого способу захисту, в 90% випадків орган залишає своє рішення без змін.

Судовий спосіб полягає в оскарженні безпосередньо в судовому порядку. Такий спосіб найефективніший, проте потребує затрати часу (судові справи розглядаються від декількох місяців до декількох років) та фінансових затрат (судовий збір, процесуальні документи, тощо).

Перш за все, потрібно забезпечити на підприємстві наявність кваліфікованих кадрів у сфері юриспруденції та бухгалтерського обліку.

Який би з описаних способів оскарження не обрав  суб’єкт підприємницької діяльності, слід розуміти, що результат оскарження залежить не лише від юридичної кваліфікації представників підприємства, а від вашої здатності забезпечити наявність максимальної кількості доказів, що доводять факт неправомірності висновків державних органів.

Павло Сороковий, директор ТзОВ “Консалтинг Ф.С.”, ТзОВ “Адвокатське бюро “Сороковий та партнери”, адвокат, митний брокер, спеціаліст у галузі права.