Новини

Всі новини

Технологія найму співробітників – нова умова для будь-якого українського бізнесу

У 80 % вітчизняного бізнесу є спільна проблема – плинність кадрів. Це звичне словосполучення насправді заважає компаніям розвиватися. І річ не у завантаженості рекрутерів. Річ у тому, що компанії звільняють “неправильних” співробітників, наймають таких самих, і цей процес гальмує роботу усієї компанії. Рішення – наймати людей за чіткою технологією.

Технологія найму: що це

Це поетапна система, за якою рекрутери проводять співбесіди. Кожний етап відкриває певні сторони кандидата. У продуманій технології немає випадкових питань: кожне з них розкриває рекрутеру якусь інформацію про здобувача. На основі цієї інформації співробітник дивиться, підходить людина на посаду чи варто пошукати ще.
Головна перевага технології найму – конкретика. Рекрутер орієнтується на дані, а не на свою інтуїцію. Тому в компанію проходять люди, які відповідають її цінностям та політиці.

Технологія найму: навіщо

У малому і середньому бізнесі співбесіди проводять наполовину інтуїтивно, наполовину за порадами з інтернету. Так відбувається частіше за все. До чого веде така система? У компанію потрапляють випадкові люди, які не спрацьовуються із роботодавцем, і невдовзі вакансію відкривають знову.
У технології найму інший принцип. Жодних внутрішніх відчуттів. Будь-яке питання співбесіди – це стратегічний крок. І кожна відповідь має своє трактування, яке розкриває особистісні чи робочі якості людини.


Цікаво, що майже у всіх компаніях великого бізнесу є своя технологія. Вона не завжди досконала, та втім вона є. Це означає, що великий бізнес прагне систематизувати усі бізнес-процеси. І коли справа стосується систематизації, масштаби бізнесу не мають значення.

Технологія найму: етапи

Головна помилка, із якої починається плинність кадрів – виключно професійний відбір. Компанії шукають людей із набором тих чи інших навичок, та забувають про цінності та особистісні якості. Але саме від останніх критеріїв залежить, чи спрацюється людина із новим колективом.
Тому співбесіда має складатися із декількох етапів. Окрім вмінь здобувача є ще ряд даних, що опиняться вирішальними.

Перший етап: результативність та результатоорієнтовність

Ці якості варто дізнатися у першу чергу, бо якою професійною людина б не була, вона має виробляти результат. За цим керівник оцінюватиме її роботу.
Питання на цьому етапі:
Які результати були на минулому місці роботи?
Які досягнення були в особистому та професійному житті?

Другий етап: цінності

У кожній компанії свій набір цінностей. Якщо співробітники іх мають, робота буде злагодженою.
Питання на цьому етапі: 
Краще за все використовувати один кейс: описати ситуацію із життя та спитати, як кандидат себе поводитиме. Якщо треба перевірити таку цінність як клієнтоорієнтовність, рекрутер відтворює таку історію:

Уявіть, що в офіс зателефонував клієнт вашого колеги, який вже пішов додому. Клієнт просить терміново вислати йому обіцяну презентацію. Як ви вчините?
Здобувач може сказати, що клієнт чужий, отже, “це не моя справа”. А може сказати, що зв’яжеться із колегою та з’ясує, що за презентацію треба відправити. Бо чиїм би той клієнт не був, варто підтримувати репутацію компанії. Таким чином відповідь показує, на якому рівні у людині розвинена та чи інша цінність.

Третій етап: мотивація

Ця інформація демонструє рекрутеру, що стимулює людину працювати та чи може компанія надати йому це.
Питання на цьому етапі:
Що вам більш за все подобалось на попередній роботі? Що не подобалось?
Оцініть вашу роботу в тій компанії за 10-бальною шкалою. Чого не вистачало до 10-ти?

Четвертий етап: знання та навички

Так, про це варто питати в останню чергу, коли рекрутер переконався, що за попередніми критеріями людина підходить компанії.
Питання на цьому етапі:
Краще за все навички покаже тест “тут і зараз”, результати якого перевірить кваліфікований спеціаліст.

Технологію найму варто спробувати усім українським власникам бізнесу. Ефективність цих чотирьох етапів не у магії. Просто це конкретна система зі своєю “шкалою” оцінювання, що виключає абстрактність.

Автор статті Петр Синегуб – засновник Бізнес Академії 4Smart, власник з 12-річним досвідом управління компаніями, бізнес-тренер, лектор, коуч, наставник. Першу компанію заснував в 2005 році. Його компанії займаються виробництвом і продажем в В2В і В2С сегментах. Поставляють на ринок вагове та торгівельне обладнання, вимірювальну техніку, штучний камінь. Бізнеси надають послуги рекрутингу, атракціонів віртуальної реальності.

Сторінка Петра Синєгуба – https://www.facebook.com/SinegubPetr

Сторінка Бізнес Академії 4Smart – https://www.facebook.com/BusinessAcademy4Smart